Všeobecné obchodné podmienky pre BestGrow.sk
Nasledujúce
všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy
medzi kupujúcim a predávajúcim v oblasti predaja tovaru
medzi spoločnosťou MK Tech Trade s.r.o. a jej zákazníkmi.
I. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
Kupujúci odoslaním elektronickej objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP
prečítal, v plnom rozsahu im rozumie, súhlasí s nimi a súhlasí s tým, že sa
tieto všeobecné obchodné podmienky vzťahujú na všetky kúpne zmluvy, uzavreté
medzi predávajúcim a kupujúcim a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim,
vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a prípadne pri reklamácii tovaru
alebo vrátení tovaru.
I.I PREVÁDZKOVATEĽ / PREDÁVAJÚCI
Predávajúci: Predávajúcim je spoločnosť MK TECH TRADE, s. r. o. so sídlom:
Oščadnica 1338, 023 01 Oščadnica zapísaná v Obchodnom registri Okresného
súdu Žilina, oddiel Sro, vložka č. 61764/L. Táto spoločnosť je registrovaným
podnikateľským subjektom s IČO 46911901 a registrovaným platcom DPH
s DIČ 2023640740, ponúkajúcim tovar prostredníctvom internetového obchodu
www.bestgrow.sk.
I.II KONTAKTNÉ ÚDAJE PREDÁVAJÚCEHO PRE KUPUJÚCICH
Obchodné meno: MK TECH TRADE, s.r.o.
Sídlo: Oščadnica 1338, 023 01 Oščadnica
IČO: 46 911 901
DIČ: 2023640740
IČ DPH: SK2023640740
Tel.: +421 918 515 967, pondelok až piatok: 8.00 - 16.00 hod.
I.III KUPUJÚCI
Kupujúci – spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá objedná tovar alebo služby
ponúkané na internetových stránkach BestGrow.sk vyplnením elektronického
formulára alebo prostredníctvom elektronickej pošty. Všetky vzťahy medzi
predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom, ktoré nie sú upravené týmito VOP, sa
riadia predovšetkým príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v znení neskorších predpisov ako aj ustanoveniami zákona č. 108/2024
Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
Kupujúci – podnikateľ, je fyzická alebo právnická osoba, ktorá objedná tovar
alebo služby ponúkané na internetových stránkach BestGrow.sk vyplnením
elektronického formulára alebo prostredníctvom elektronickej pošty a ktorej
zakúpený tovar a služby slúžia na výkon jej zamestnania, povolania alebo
podnikania. Všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom, ktoré
nie sú upravené týmito VOP, sa riadia predovšetkým príslušnými ustanoveniami
zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
Kupujúci pri realizovaní obchodných vzťahov poskytuje predávajúcemu iba svoje
kontaktné údaje, ktoré sú pre bezproblémové vybavenie objednávky nutné,
prípadne údaje, ktoré chce mať uvedené v nákupných dokladoch.
Kupujúci odoslaním elektronickej objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP
prečítal, v plnom rozsahu im rozumie, súhlasí s nimi a súhlasí s tým, že sa
tieto všeobecné obchodné podmienky vzťahujú na všetky kúpne zmluvy uzavreté
medzi predávajúcim a kupujúcim a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a
kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a prípadne pri
reklamácii tovaru alebo vrátení tovaru.
Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov predávajúceho nevznikajú žiadne
práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov či firemných log
predávajúceho alebo ďalších spoločností, ak nie je v konkrétnom prípade
osobitnou zmluvou ustanovené inak.
I.IV KONTROLNÝ ORGÁN
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, 011 79 Žilina
II. VZNIK KÚPNEJ ZMLUVY
V prípade, že objednávka spĺňa všetky náležitosti, kúpna zmluva uzatváraná
na diaľku vzniká okamihom doručenia objednávky predávajúcemu. Predávajúci
všetky údaje uvedené v objednávke preberá v dobrej viere a nezodpovedá za
omeškanie dodávky a náklady kupujúceho, ktoré mu vznikli z dôvodu nesprávne
uvedených údajov.
III. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY KUPUJÚCIM
Kupujúci-spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v
súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, ak predávajúci včas a riadne
splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku. Toto právo platí aj v prípade, že objednávku uskutočnenú cez
internet si spotrebiteľ vyzdvihne osobne na našom odbernom mieste.
Predávajúcemu musí byť vrátený nepoužitý kompletný tovar v pôvodnom stave, v
pôvodnom a originálnom balení tak, ako pri prevzatí so všetkými dokladmi a
dokumentáciou, ktoré boli kupujúcemu dodané. Tovar nie je možné posielať na
dobierku, v takomto prípade tovar nebude prevzatý. Predávajúci vráti cenu za
tovar kupujúcemu-spotrebiteľovi do 14 dní odo dňa prijatia vráteného
tovaru. Spolu s vyplneným odstúpením spotrebiteľa od kúpnej zmluvy a
dokladom o kúpe môžete tovar vrátiť osobne buď na niektorú z našich pobočiek
alebo zaslať tovar na adresu sídla spoločnosti. Formulár o odstúpení spotrebiteľa od kúpnej zmluvy nám môže byť zaslaný aj elektronicky na e-mail info@bestgrow.sk
V prípade, ak spotrebiteľ vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne
spotrebovaný resp. v stave, ktorý nezodpovedá stavu, v ktorom bol predávajúcim
odoslaný, berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený si takto vzniknutú
škodu, ktorú je predávajúci povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola
uhradená spotrebiteľom za objednaný tovar.
Podľa § 15 ods. 1 písm. g) a § 19 ods. 1 nového zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa má spotrebiteľ povinnosť znášať náklady na vrátenie tovaru pri odstúpení od zmluvy. Ak ide o tovar, ktorý z dôvodu svojej povahy nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, spotrebiteľ hradí dodatočné náklady spojené s jeho vrátením.
Spotrebiteľ je zároveň povinný v odstúpení od zmluvy uviesť kontaktné údaje a
číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný tovar poukázaná zo
strany predávajúceho.
Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú spolu s tovarom poskytnuté
darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s
podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa
§ 53 ods 7 obč. z., darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný
spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky.
III.I. PRÁVA PREDÁVAJÚCEHO PRI ODSTÚPENÍ OD KÚPNEJ ZMLUVY KUPUJÚCIM
V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok, predávajúci nebude
akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy a tovar bude vrátený na náklady
kupujúceho-spotrebiteľa naspäť. Kupujúci-spotrebiteľ sa zaväzuje jemu vrátený
tovar za týchto podmienok bezodkladne prevziať. Kupujúci-spotrebiteľ nie
je oprávnený vrátiť tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa
alebo tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa. Za takýto tovar sa považuje tovar,
ktorý je dodávaný so špecifickými vlastnosťami prípadne tovar, ktorý je v
internetovom obchode vyslovene označený ako tovar na objednávku a nie je
štandardne dodávaný, len výlučne na požiadanie zákazníkom.
III.II ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY V PRÍPADE VEĽKOOBCHODNEJ
SPOLUPRÁCE
V prípade, ak tovar nakupujete veľkoobchodne v súvislosti s Vašou
podnikateľskou činnosťou, o čom rozhoduje uvedenie IČO, právo na odstúpenie
nevzniká, nakoľko obchodný zákonník túto možnosť neumožňuje.
VI. NEÚPLNOSŤ OBJEDNÁVKY
Ak objednávka neobsahuje všetky potrebné podstatné údaje, prípadne niektoré
údaje sú zjavne nesprávne, považuje sa za neúplnú. Predávajúci vyzve kupujúceho
k jej doplneniu. Objednávka sa potom považuje za doručenú až v okamihu, keď
boli predávajúcemu preukázateľne doručené všetky podstatné údaje od kupujúceho.
V prípade, že kupujúci uviedol nesprávne identifikačné údaje, fakturačnú adresu
vrátane všetkých náležitostí súvisiacich s vedením daňovej a účtovnej
evidencie, adresu doručenia, alebo telefonický kontakt, nesie kupujúci
zodpovednosť za prípadné omeškanie dodania tovaru a služieb, ako aj za všetky
škody a náklady spôsobené predávajúcemu v súvislosti s použitím nesprávne
zadaných údajov. Predávajúci je oprávnený žiadať od kupujúceho náhradu nákladov
a škôd, ktoré mu takto vzniknú.
V. PRIHLASOVACIE ÚDAJE KUPUJÚCEHO PRI REGISTRÁCII
Pre umožnenie prístupu kupujúceho k elektronicky zadaným objednávkam na e-shope
www.bestgrow.sk, má kupujúci k dispozícii prihlasovacie údaje pozostávajúce z
prihlasovacieho mena a hesla. Kupujúci je povinný chrániť svoje prihlasovacie
údaje a neumožniť tretím osobám ich použitie. Predávajúci nezodpovedá za
škodu, ktorá vznikla kupujúcemu dôsledkom toho, že kupujúci zabudol svoje
prihlasovacie údaje a/alebo sa prihlasovacie údaje dostali do rúk tretích osôb
z dôvodov na strane kupujúceho.
VI. ZMENA CIEN TOVAROV PREDÁVAJÚCIM
Kúpna cena tovarov ponúkaných predávajúcim prostredníctvom e-shopu
www.bestgrow.sk, je uvedená vždy vedľa vybraného tovaru. Kúpna cena sa vždy
uvádza s platnou daňou z pridanej hodnoty, ak nie je uvedené inak. Predávajúci
si vyhradzuje právo jednostranne upraviť (zvýšiť/znížiť) ceny tovarov, ktoré sú
uvedené na e-shope www.bestgrow.sk s tým, že nové ceny tovarov sú pre
kupujúceho platné okamihom ich zverejnenia. Takáto úprava ceny sa nevzťahuje na
tovar už kupujúcim objednaný. Všetky akcie a zľavy sú buď časovo obmedzené,
alebo platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené
inak.
VII. ZABEZPEČENIE TOVARU A BALNÉ
Predávajúci si za zabezpečenie tovaru a balné neúčtuje, ak je tovar zabalený
štandardným spôsobom potrebným na uchovanie a ochranu pri jeho preprave.
Ochrana a riadne zabezpečenie tovaru pred jeho odoslaním je pre predávajúceho
samozrejmosťou, za ktorú si nežiada žiaden príplatok.
VIII. DOPRAVA
Spôsob doručenia je podrobne opísaný v sekcii Doprava a platba.
IX. PLATBA
Dobierka – za zakúpený tovar zaplatíte priamo kuriérovi, prípadne zamestnancovi
pošty pri preberaní tovaru do vlastných rúk. Po odoslaní objednávky obdržíte
faktúru.
Prevod peňazí na účet - po spracovaní platby a prijatí peňazí na účet Vám
bezodkladne tovar zašleme na Vami uvedenú dodaciu adresu. Po odoslaní
objednávky obdržíte faktúru.
Platba pri osobnom odbere – za tovar alebo služby zaplatíte osobne, priamo v
sídle našej firmy. Ihneď po zaplatení za tovar alebo služby obdržíte
pokladničný doklad z elektronickej registračnej pokladne
Online platba kartou prostredníctvom platobnej brány Besteron – za tovar alebo
služby zaplatíte prostredníctom platobnej brány Besteron
X. FAKTÚRA -
DOKLAD O KÚPE
Ku každému tovaru zakúpeného u predávajúceho www.bestgrow.sk je
kupujúcemu dodaná faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako
záručný doklad. Faktúra je vždy zaslaná prostredníctvom emailu najneskôr do 14
dní od zakúpenia tovaru kupujúcim.
XI. OCHRANA
OSOBNÝCH ÚDAJOV
Informácie a podmienky o osobných údajoch, ich spracovávaní a ochrane nájdete v
časti Ochrana osobných údajov.
XII.
ZASIELANIE NOVINIEK, AKCIÍ, ZLIAV A VÝHOD - NEWSLETTER
Ak kupujúci pri odoslaní objednávky na stránke www.bestgrow.sk potvrdí, že
chce, aby mu bol zasielaný newsletter (tj. elektronickou poštou poskytované
informácie o ponuke predávajúceho, akciách, výhodách produktov, a pod.),
zároveň tým vyjadruje súhlas s tým, aby boli jeho osobné údaje používané pre
účely takejto komunikácie zo strany predávajúceho. Kupujúci je oprávnený
kedykoľvek prostredníctvom elektronickej pošty kontaktovať stránku
www.bestgrow.sk a zrušiť svoj súhlas so zasielaním newslettera, a tým zároveň
zrušiť súhlas s takýmto použitím jeho osobných údajov predávajúcim. Prípadne
môže kupujúci inou zákonom stanovenou formou takýto súhlas zrušiť.
XIII.
REKLAMÁCIE
V prípade,
že chce zákazník reklamovať tovar kúpený v internetovom obchode www.bestgrow.sk,
je povinný nás informovať telefonicky, alebo na e-mailovej
adrese: info@bestgrow.sk. Následne do dvoch pracovných dní budú zákazníkovi
zaslané potrebné informácie o ďalšom postupe a prípadne aj adresa, kam zákazník
zašle reklamovaný tovar (tiež v sekcii kontaktné údaje). Zásielky, z ktorých
nie je zrejmé, prečo k nám boli zaslané, budú vrátené odosielateľovi. V prípade
reklamácií zaslaných poštou či zásielkovou službou dodávateľ posúdi oprávnenosť
reklamácie a po posúdení vyrozumie zákazníka telefonicky či emailom o spôsobe
vybavenia reklamácie. Reklamácia dovezené na kamennú predajňu riešime okamžite
na mieste v prípade uznania reklamácie výmenou za nový tovar. Lehota na
vybavenie reklamácie je podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
30 dní.
XIV. REKLAMAČNÝ PORIADOK
XIV.1. Údaje o predávajúcom
Prevádzkovateľ e-shopu: MK TECH TRADE, s. r. o. Sídlo: Oščadnica 1338, 023 01 Oščadnica IČO: 46 911 901 DIČ: 2023640740 IČ DPH: SK2023640740
Kontaktné údaje pre reklamácie:
- Telefón: +421 944 869 797
- E-mail: info@bestgrow.sk
XIV.2. Práva spotrebiteľa na reklamáciu
Spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu tovaru, ktorý vykazuje vady, a to v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 108//2024 Z. z.) a Občianskym zákonníkom (č. 40/1964 Zb.). Spotrebiteľ má právo na bezplatné odstránenie vady, primeranú zľavu z ceny, výmenu tovaru, alebo odstúpenie od zmluvy v prípadoch stanovených zákonom.
XIV.3. Podmienky na uplatnenie reklamácie
Lehota na reklamáciu: Spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu v priebehu záručnej doby, ktorá je minimálne 24 mesiacov od prevzatia tovaru, pokiaľ nebolo dohodnuté inak.
Dokumenty potrebné na uplatnenie reklamácie: Pri uplatnení reklamácie je potrebné predložiť:
- Doklad o kúpe (faktúru alebo iný dôkaz o zakúpení tovaru)
- Popis zistenej vady
- Kontaktné údaje spotrebiteľa (meno, adresa, telefónne číslo alebo e-mail)
Postup pri reklamácii:
- Tovar je potrebné doručiť na adresu predávajúceho uvedenú vyššie, a to osobne alebo prostredníctvom pošty či kuriérskej služby. Predávajúci odporúča zabezpečiť tovar pred poškodením počas prepravy.
Lehota na reklamáciu: Spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu v priebehu záručnej doby, ktorá je minimálne 24 mesiacov od prevzatia tovaru, pokiaľ nebolo dohodnuté inak.
Dokumenty potrebné na uplatnenie reklamácie: Pri uplatnení reklamácie je potrebné predložiť:
- Doklad o kúpe (faktúru alebo iný dôkaz o zakúpení tovaru)
- Popis zistenej vady
- Kontaktné údaje spotrebiteľa (meno, adresa, telefónne číslo alebo e-mail)
Postup pri reklamácii:
- Tovar je potrebné doručiť na adresu predávajúceho uvedenú vyššie, a to osobne alebo prostredníctvom pošty či kuriérskej služby. Predávajúci odporúča zabezpečiť tovar pred poškodením počas prepravy.
XIV.4. Spôsoby vybavenia reklamácie
Lehota na vybavenie reklamácie: Predávajúci vybaví reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia. Spotrebiteľ bude o výsledku reklamácie informovaný prostredníctvom kontaktných údajov, ktoré uviedol pri reklamácii.
Možnosti riešenia reklamácie:
- Odstránenie vady: Ak je možné vadu odstrániť, bude tovar opravený.
- Výmena tovaru: V prípade, že nie je možná oprava, bude spotrebiteľovi ponúknutá výmena tovaru za nový kus.
- Zníženie ceny: Ak nie je možná oprava ani výmena, môže byť poskytnutá primeraná zľava z ceny.
- Vrátenie peňazí: Ak nie je možné riešiť reklamáciu žiadnym z vyššie uvedených spôsobov, spotrebiteľ má právo na vrátenie kúpnej ceny.
Lehota na vybavenie reklamácie: Predávajúci vybaví reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia. Spotrebiteľ bude o výsledku reklamácie informovaný prostredníctvom kontaktných údajov, ktoré uviedol pri reklamácii.
Možnosti riešenia reklamácie:
- Odstránenie vady: Ak je možné vadu odstrániť, bude tovar opravený.
- Výmena tovaru: V prípade, že nie je možná oprava, bude spotrebiteľovi ponúknutá výmena tovaru za nový kus.
- Zníženie ceny: Ak nie je možná oprava ani výmena, môže byť poskytnutá primeraná zľava z ceny.
- Vrátenie peňazí: Ak nie je možné riešiť reklamáciu žiadnym z vyššie uvedených spôsobov, spotrebiteľ má právo na vrátenie kúpnej ceny.
Ak predávajúci nevybaví reklamáciu v zákonnej lehote, spotrebiteľ má právo na vrátenie kúpnej ceny alebo výmenu tovaru za nový kus.
XIV.5. Spôsoby doručenia opraveného alebo vymeneného tovaru
Predávajúci zabezpečí doručenie opraveného alebo vymeneného tovaru spotrebiteľovi na svoje náklady prostredníctvom poštového doručovateľa alebo kuriérskej služby na adresu uvedenú spotrebiteľom.
XIV.6. Náklady na uplatnenie reklamácie
Spotrebiteľ znáša iba nevyhnutné náklady na odoslanie reklamovaného tovaru predávajúcemu. Predávajúci hradí náklady na opravu alebo výmenu tovaru, ako aj náklady na doručenie opraveného alebo nového tovaru spotrebiteľovi.
XIV.7. Alternatívne riešenie sporov (ARS)
V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, má právo obrátiť sa na subjekty alternatívneho riešenia sporov, ako je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk). Spotrebiteľ má tiež možnosť využiť platformu riešenia sporov online, ktorú prevádzkuje Európska komisia (http://ec.europa.eu/consumers/odr) pre spory vzniknuté pri cezhraničných online nákupoch.
XIV.8. Platnosť reklamačného poriadku
Tento reklamačný poriadok je platný od 1.1.2024 a je súčasťou obchodných podmienok e-shopu. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu podmienok reklamačného poriadku v súlade s legislatívnymi požiadavkami a potrebami prevádzky e-shopu.
XV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tieto všeobecné obchodné podmienky sú platné od 1.1. 2019. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto VOP bez predchádzajúceho upozornenia. Zmeny alebo doplnky týchto VOP vstupujú do platnosti okamihom ich zverejnenia na e-shope www.bestgrow.sk a vzťahujú sa na všetky objednávky kupujúceho odoslané predávajúcim od termínu ich zverejnenia.
Zmluvné
strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych vzťahov
na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane sporov o platnosť, výklad a
zánik tejto zmluvy, sa budú prednostne riešiť formou zmieru. Ak zmluvné strany
vyvinuli primeranú snahu o riešenie sporu a toto nie je možné, budú zmluvné
strany riešiť spor súdne, pričom príslušnosť k súdu je daná ustanoveniami
právnych noriem Slovenskej republiky.
MK Tech
Trade, s.r.o.
www.bestgrow.sk